Czy banery reklamowe są jeszcze na topie – Internet szybko stał się miejscem, w którym handel bardzo szybko rozkwita. Dzięki temu wiele przedsiębiorstw znalazło nowe rynki zbytu, a klienci mogą wybierać spośród wielu różnych produktów i nie są już skazani tylko na te sklepy, które są w najbliższej okolicy. Internet stał się także miejscem, gdzie reklama przegania reklamę, a do pierwszych form reklamy, należały banery reklamowe, ogłoszenia lub katalogi z firmami.
Banery reklamowe – czy jeszcze są opłacalne?
Historia banerów reklamowych jest bardzo długa, szczególnie w porównaniu do całej historii Internetu. Choć przeżywały swoje wzloty i upadki, to cały czas jednak zajmują bardzo ważne miejsce wśród wszystkich form reklamy, dlatego chyba łatwo jest wysnuć z tego wniosek, że nadal mają znaczenie i są opłacalne. Pierwsze banery zaistniały w pierwszej połowie lat 90 XX wieku i od tego czasu istnieją praktycznie na każdej stronie internetowej. Przede wszystkim na ich opłacalność wskazuje to, że koszt ich wykonania wcale nie jest taki duży. Jeśli jednak ktoś sam nieco zna się na grafice komputerowej, to nawet nie potrzebuje do tego korzystać z usług żadnej firmy, ponieważ spokojnie sam sobie poradzi ze zrobieniem banneru i umieszczeniem go na stronie. Małym problemem może być jednak dopiero ocenienie jego skuteczności. Jeśli ktoś zamierza umieścić baner na swojej stronie internetowej, to nie będzie to dla niego żaden koszt i na tym one już się kończą, czyli dotychczas na ewentualnym zleceniu stworzenia banera. Natomiast jeśli ktoś zamierza reklamować się u kogoś na stronie, to wtedy przyjmuje różne formy zapłaty za miejsce na stronie i w zależności od liczby odwiedzin na stronie, koszt może być większy lub mniejszy. Może to być stały koszt miesięczny, a może być za ilość kliknięć i tak dalej.
Banery reklamowe — jaki jest ich problem?
Internet niestety już dawno zdążył zwrócić uwagę na jeden poważny problem, który sprawia, że czasem jest to mało atrakcyjna forma reklamy. Na niektórych stronach internetowych, takich banerów jest cała masa i są one dość nachalne, przez co użytkownicy nawet nie zwracają uwagi na to, co na nich jest, a dość często zdarza się także im po prostu opuszczać strony z takimi banerami. Internauci po prostu nie lubią, gdy reklamy są nachalne i na swój sposób z tym walczą. Jeśli ktoś włączy stronę internetową i nagle zaatakuje go chmara banerów reklamowych, to chyba dość logiczne, że w jakiś sposób będzie chciał ich uniknąć. I tak właśnie do banerów została przypięta łatka nachalnych i czasem również naciągających na wydatki. Czy jest to opinia zasłużona, czy też nie, to zależy od tego, czego dotyczą dane banery. Niektóre firmy naprawdę się starają, aby ich reklama była dobra, a inne po prostu próbują przywołać za wszelką cenę do siebie internautę, po czym spotyka go wielkie rozczarowanie. Więc nie należy z góry osądzać tej formy reklamy, ponieważ dobrze stworzony baner reklamowy naprawdę może przyciągać do siebie wielu użytkowników.
Dlaczego warto w nie inwestować?
Mimo jednej dość poważnej wady, która po prostu sama się z czasem pojawiła i za którą odpowiadają nachalni sprzedawcy i inni użytkownicy Internetu, to banery reklamowe nadal mają dużo zalet i są naprawdę warte tego, by je wykorzystać.
Na początku warto stwierdzić, że banery reklamowe przyciągają uwagę. Jeśli baner jest dobrze stworzony, ma dobrze dobrane kolory, ma zawarte w sobie odpowiednie hasło reklamowe i nie jest wybuchową animacją, od której bolą oczy, to naprawdę może zachęcać do tego, by się z nim zapoznać, a nawet w niego kliknąć i przejść do strony reklamodawcy.
Banery można nakierować na grupę docelową, na której zależy reklamodawcy. Jest to ta forma reklamy, która może być przeznaczona dla konkretnego odbiorcy i dzięki temu reklama nie będzie pokazywać się osobom, które nawet nie będą nią zainteresowane. Jeśli ktoś chciałby przykładowo zareklamować sprzęt komputerowy, to baner będzie pokazywać się osobie, która ostatnimi czasy przeglądała właśnie strony internetowe ze sprzętem komputerowym.
Zobacz także:
Jak już to zostało wspomniane i jest warte powtórzenia, banery reklamowe są bardzo proste w wykonaniu i użyciu. Jeśli ktoś chce na swoją nowo założoną stronę stworzyć po prostu małą reklamę, która będzie ładnie wyglądać, to sam może nad tym nieco popracować. Oczywiście czasem warto wydać na profesjonalną firmę, ale może jeszcze na taką prawdziwą reklamę przyjdzie czas, a na początku taki baner reklamowy może być wystarczający.
Reklama to podstawa biznesu
W dzisiejszym świecie, szczególnie tym cyfrowym, bardzo trudno jest wyróżnić swoje przedsiębiorstwo, spośród setek, a nawet tysięcy podobnych, które gdzieś krążą po Internecie i ściągają do siebie klientów. Dlatego należy wykorzystywać dobrze wszelkie formy reklamy, które są tylko możliwe. Oczywiście należy pamiętać o tym, jaka reklama powinna być i że również opiera się ona na pewnych zasadach. Choć teraz niektórym banery reklamowe mogą wydawać się mało atrakcyjne, to jednak to naprawdę jest dobra i popularna forma przyciągania do siebie klientów.