Gdzie szukać promocji i rabatów? Po zakończeniu sezonu wyprzedaży większość rzeczy trzeba kupować w regularnych cenach. Co prawda w niektórych sklepach od czasu do czasu organizowane są wyprzedaże sezonowe, jednak ceny nie są tak niskie, jak podczas wyprzedaży letnich czy zimowych. Dodatkowo wyprzedaże sezonowe trwają zwykle kilka dni, podczas których zwyczajnie możemy nie zdążyć kupić potrzebnych rzeczy taniej. Gdzie zatem powinniśmy szukać promocji, kiedy nie chcemy przepłacać?
Sklepy internetowe
Większość sklepów stacjonarnych, w szczególności sieciowych, posiada swoje sklepy internetowe. Możemy w nich kupować przez niemal całą dobę, także w niedzielę i święta. Sklepy internetowe mają jeszcze jedną , ogromną zaletę – często organizowane są w nich akcje wyprzedażowe, podczas których możemy kupić wybrane rzeczy o wiele taniej, niż w sklepach stacjonarnych. W przypadku księgarni czy sklepów w dodatkami do domów, ceny w sklepach internetowych zwykle są niższe, nawet bez specjalnych akcji promocyjnych. Tymczasem w przypadku sklepów odzieżowych często możemy liczyć na różnego rodzaju rabaty, które nie sposób otrzymać w normalnym sklepie. Minusem sklepów internetowych jest fakt, że nie możemy towaru dotknąć, sprawdzić jego jakości ani przymierzyć. Można to zrobić dopiero po odbiorze zamówionej rzeczy. Dodatkowo często wyprzedawane są końcówki kolekcji co oznacza, że możemy nie znaleźć już ubrań w naszym rozmiarze ani rzeczy w ulubionym kolorze. Jeżeli jednak zdecydujemy się zamówić zakupy w ciemno, ustawodawca daje nam możliwość oddania towaru bez podania przyczyny. Powodem jest brak możliwości wcześniejszego, fizycznego zaznajomienia się z produktem przed jego zakupem. Co więcej, sporo sklepów oferuje możliwość dostawy produktów do swoich sklepów stacjonarnych, przez co nie musimy płacić za przesyłkę. Towary możemy także zwrócić na miejscu, co redukuje koszty wysyłki produktu z powrotem do sklepu internetowego.
Kody promocyjne online
W sieci znaleźć można wiele stron, które oferują kody promocyjne online. Zazwyczaj można nabyć je za darmo i uprawniają one do jednorazowej zniżki. Kody promocyjne online działają zwykle w sklepach internetowych, choć czasami można je również realizować w sklepach stacjonarnych. Kody promocyjne online dają możliwość zakupu z rabatem sięgającym nawet 20-30 procent. W czasie, kiedy brak jakichkolwiek innych obniżek, taka promocja może okazać się zbawienna dla naszego portfela. Kody promocyjne online często wysyłane są także nowym klientom, którzy zarejestrują się w newsletterze w danym sklepie. Wystarczy założyć konto i już można cieszyć się z rabatu. Minusem jest jednak fakt, że sklep, w którym się zarejestrowaliśmy, będzie wysyłał nam powiadomienia dotyczące nowych kolekcji czy nowinek modowych. Oczywiście, jeżeli często robimy tam zakupy, nie będzie nam to specjalnie przeszkadzać. Jeżeli jednak rejestrujemy się tylko w celu nabycia rabatu, może się to okazać problematyczne. Kody promocyjne online można realizować głównie w sklepach odzieżowych, chociaż niektóre obowiązują także w sklepach z biżuterią, kosmetykami, a nawet żywnością. Niektóre kody promocyjne online można nabyć jedynie w drodze konkursu, inne zaś są ogólnodostępne.
Zobacz również:
Karta stałego klienta
Jeśli w jakimś sklepie robimy często zakupy, dobrym rozwiązaniem jest założenie karty stałego klienta. Obecnie taką możliwość oferuje większość sklepów, nie tylko odzieżowych. Karta stałego klienta może dawać spore benefity, jednak wszystko zależy od polityki sklepu. Stali klienci mogą liczyć na różnego rodzaju rabaty i promocje dostępne jedynie dla nich. Są to akcje okresowe, które trwają zwykle tylko kilka dni. Niemniej jednak niektóre karty stałego klienta dają możliwość zrobienia któryś zakupów z kolei o kilka procent taniej. Działa to niezależnie od tego, czy jakiekolwiek promocje są akurat dostępne, czy też nie. Założenie takiej karty wymaga podania swoich danych osobowych, dlatego też nie każdy decyduje się zostać jej posiadaczem. Tymczasem dane te nie są zwykle wykorzystywane w celach marketingowych, a jedynie w celu identyfikacji klienta. Sklepy nie pozwalają bowiem wielu osobom korzystać z jednej karty i dostępnych dzięki niej rabatów. Minusem kart stałego klienta jest fakt, że dany sklep musimy naprawdę lubić i w miarę często robić w nim zakupy. Zakładanie takiej karty w każdym sklepie nie ma większego sensu, gdyż z większości promocji i tak nie skorzystamy. Pamiętajmy, że karty lojalnościowe nie uprawniają do bardzo dużych rabatów – promocje mają być niejako prezentem dla tych, którzy i bez nich zdecydowaliby się na zakupy w tym sklepie.
Kupowanie produktów w obniżonych cenach poza sezonem wyprzedaży nie jest proste. Niestety, sporo sklepów prowadzi twardą politykę cenową aż do czasu pierwszych letnich bądź zimowych obniżek. Istnieje jednak kilka sposobów, aby kupować taniej. Przedsiębiorca i pełna pomysłów osoba z pewnością znajdzie sposób, aby nie przepłacać. Ostatecznie wszyscy dobrze wiemy, że pierwotne ceny produktów są bardzo zawyżone, a pieniądze, które zostawiamy w sklepie, pokrywają głównie jego marżę.